Nu pe profilul personal, deşi putem vorbi şi acolo despre o strategie, în cazul în care discutăm de profilul unui influencer sau persoană publică, însă, lăsăm pe altădată. Acum vreau să îţi ofer câteva sfaturi pentru pagina de business pe care o administrezi!

În momentul în care iei decizia de a face o pagină de facebook unde să-ţi prezinţi serviciile şi produsele, trebuie să iei în calcul anumiţi paşi. Ca obiectiv principal, majoritatea oamenilor, pun pe primul loc vânzarea, însă, pentru a ajunge să convingi un consumator să-ţi achiziţioneze serviciile  sau produsele de pe facebook trebuie să parcurgi un drum mai lung. Mai ales când este vorba de anumite produse şi servicii.

Ce să faci pe facebook?

Răspunde mesajelor, chiar şi celor răutacioase. Fă asta cât de repede poţi, nu mai târziu de 24h. E foarte important să le răspunzi oamenilor atunci când au nevoie de informaţii, când sunt interesaţi de tine, când au o problemă, chiar şi atunci când vor doar să-ţi mulţumească pentru serviciile tale. (Le-a ajuns comanda într-un timp foarte scurt, produsele au ajuns în stare buna, etc). Acelaşi lucru îl recomand şi când vine vorba de comentarii, fie ele şi răutăcioase. E important ca oamenii să-ţi cunoască punctul de vedere, să vadă că eşti deschis să-i ajuţi sau să le rezolvi problemele pe care le au în legătură cu tine şi business-ul tău.

Să faci postări scurte. Dacă ai de comunicat informaţii importante şi nu ai încă un site unde să le publici, încearcă să captezi atenţia oamenilor din prima propoziţie. De aceea copywriting-ul contează atât de mult. Oamenii care sunt activi pe facebook, deşi petrec foarte mult timp acolo, având atât de multă informaţie, sunt foarte selectivi. Aşa că încearcă să te concentrezi pe postări scurte şi de impact.

Creşte organic. Când ai pornit pe facebook pentru prima dată, după ce ţi-ai optimizat pagina şi crezi că este ok de prezentat, mergi cu ea către prieteni, cunoştinţe, clienţi, colaboratori, trimite-le un mesaj sau un email prin care să-i anunţi că eşti pe facebook. Asta pentru a-ţi construi o bază. Niciun public nu este mai bun pe facebook, decât cel pe care deja îl ai în offline sau chiar şi online, pe site sau alte reţele de socializare.  Ţine minte că pe pagina de facebook este bine să ai oameni care sunt interesaţi de serviciile şi produsele tale, care îţi sunt clienţi sau posibili clienţi.

Pune întrebări. Utilizatorii facebook sunt deschişi spre a interacţiona acolo unde subiectul li se pare interesant. Aşa că poţi începe o serie de postări prin care să-i întrebi pe fanii paginii tale anumite lucruri. Ai grijă ca întrebările să fie puse într-un context favorabil lor dar şi ţie. Acest tip de postari te vor ajuta să-ţi creasca rata de interacţiune a paginii şi în acelaşi timp să-ţi cunoşti publicul.

Foloseşte imagini care exprimă sentimente, emoţie. Imagini care vorbesc. Utilizatorii facebook sunt atraşi de imagini şi videoclipuri care le vorbesc, care le spun lucruri interesante. Imagini colorate, speciale, care conţin citate şi care pot fi distribuite.

Testează! Testează orice. Când vine vorba de conţinutul postărilor sau de facebook ads, unde chiar e nevoie de teste. Această reţea de socializare pe cât de simplă pare, pe atât de complexă este. La fel ca oamenii care activează. Tocmai de aceea este recomandat să testezi şi să afli ce anume îi face pe fanii tăi să reacţioneze.

Ce să nu faci pe facebook?

Nu-ţi ignora publicul! Indiferent cât de mic sau mare este numărul celor care îţi apreciază pagina, nu-i neglija. Oferă-le informaţii preţioase, răspunde la întrebări, află lucruri despre ei şi nu în ultimul rând comunică-le ca de la OM la OM, pentru că dincolo de ecran, în ambele părţi se află omul.

Să NU vinzi. Toţi o facem. Şi majoritatea pentru asta îşi fac pagini de facebook, pentru a vinde, însă o faci altfel decât prin a posta zilnic produsele tale şi a le prezenta spre vânzare. Celor cu care lucrez, le dau exemplul următor: Gândeşte-te că eşti într-o cameră plină cu agenţi BLACK, de vânzare care îţi spun doar: CUMPĂRA, CUMPĂRĂ  ACUM, CUMPĂRĂ! vine un agent ROZ care te întreabă ce faci şi ce anume te interesează, care sunt aşteptările tale şi pe lângă asta, gratis, îţi oferă nişte informaţii utile, care îţi sunt de folos. Aşa-i că părăseşti camera şi mergi cu acel agent care te ajută? Ei bine, pe facebook trebuie să fii agentul ROZ. Păstrează ad-urile pentru vânzare, iar pe pagină, ajută-i pe oameni, oferă-le ceva pentru care să te afli în bara lor de search.

Să NU cumperi like-uri! Cu ce te-ar ajuta să ai pe pagina nişte oameni străini ţie şi brandului tău. Oameni care nu vor cumpăra în veci de la tine şi care uşor, uşor vor abandona pagina pentru că ceea ce tu le comunici, pe ei nu-i interesează. Încearcă să te foloseşti de bugetele tale de facebook altfel. Nu recomand şi nu-mi place să fac campanii pentru a creşte numărul de like-uri pe o pagina de facebook. Ar însemna să muncesc şi să comunic unor oameni care stau cu spatele şi au căşti în urechi.

 

Să nu răspunzi cu răutate. Unul din atuurile unui Social Media Specialist, adica ale unui om care se ocupa de administrarea paginilor de facebook, trebuie să fie răbdarea. Trebuie să ofere un customer care de excepţie. Pentru că da, ai nevoie de răbdare să răspunzi chiar şi celor mai ciudate şi penibile întrebări, trebuie să ai răbdare şi să ştii cum să răspunzi acelor comentarii răutacioase, trebuie să ai răbdare să-i faci pe oameni să înţeleaga de ce e alb şi nu negru. Trebuie răbdare! Daca nu ai un răspuns cât mai “elevat” pe moment, detaşează-te şi răspunde peste ceva timp când supărarea a trecut.

Aşadar, mai sus ţi-am pus pe foaie câteva sfaturi utile, lucruri învăţate din mers lucrând cu pagini de facebook ale anumitor companii. Şi tu vei învăţa multe lucruri activând pe facebook, atât despre pagina de facebook şi administrarea ei cât şi despre business-ul tău. Ai nevoie de CURAJ, RABDARE şi IDEI!

Nu este deloc uşor ceea ce fac eu şi alţi zeci de oameni din Social Media, însă ca să o faci bine trebuie să-ţi placă, să te documentezi aproape zilnic, să testezi şi să ai resurse.

Live your life online & offline!

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *