Iata-ne din nou, in preajma mult asteptatului Black Friday si a sarbatorilor de iarna, moment in care tu te intrebi ce sa postezi in social media inainte de aceste evenimente importante, din toate punctele de vedere.

Ei bine, important este sa postezi. Si mai important ar fi sa te apuci ACUM sa-ti organizezi putin campaniile, ideile, si sa te apuci de treaba. Ideal ar fi sa fi facut asta deja. Sa fi facut asta de prin August/Septembrie. Dar nu mereu e ca la carte, nu-i asa?

Eu stiu ca se fac campanii si in saptamana cu evenimentul. Unele au succes (noroc), altele nu (e si normal). Stiti vorba aia cu ingrasatul porcului in ajun? Cam asa este si cu aceste campanii.

Eu incerc, pe cat pot, sa-mi anunt clientii, din timp, ca urmeaza X eveniment si daca au de gand sa faca ceva. E un win-win situation, ei primesc un reminder si au timp de gandire, eu am sanse sa nu fac nimic pe graba inainte de eveniment. Mi-as dori ca aceasta perioada sa fie luata in serios si pusa la punct dpdv marketing &SM, mult mai mult…. si bine.

Iata ce as face eu, in aceasta perioada:

Optimizare conturi de Social Media inainte de Black Friday/ sarbatori/ X eveniment

Actualizeaza cover, poza de profil si descrierea paginii de facebook. Inainte cu 10 zile de Black Friday, fac teasing si le spun oamenilor ca urmeaza sa se bucure de oferte/promotii/etc. Poti face asta prin cele mentionate anterior.

Actualizeaza sectiunea BIO din instagram. Acel spatiu este un fel de ”cover” al instagramului. Este primul lucru pe care il vad cei care intra pe contul tau, asa ca este foarte important sa scrii ce ai de spus in perioada ce urmeaza. Pune link catre Landing Page-ul de campanie, sau catre pagina de site pe care o promovezi. Acest link trebuie sa fie distribuit oriunde ai vizibilitate: Facebook, Instagram, Pinterest, Linkedin, Youtube, etc.

Postari pentru Black Friday

Scrie un planning de postari, eventual le si programezi, sa fii sigur ca vor fi publicate atunci cand vrei si cand trebuie. Chiar si cele dinaintea evenimentului trebuie sa aiba legatura cu acesta. Povesteste-le despre produsele ce vor fi in oferta, promoveaza link-ul ce va fi in campanie, fa-le cunostinta oamenilor, din nou, cu tine si cu ceea ce vinzi.

Postarile din ziua evenimentului sunt importante, dar si cele dupa eveniment. Intreaba-i pe oameni ce au cumparat, daca sunt multumiti. Astfel ai sanse sa obtii review-uri fara a depune prea mult efort. Dar si feedback despre campanie, asa ca data viitoare stii ce ai de facut.

Este important sa stii ca aceste postari, desi, sunt despre vanzarea produselor/serviciilor tale, ele nu trebuie sa fie doar de vanzare. Ai grija sa interactionezi cu oamenii prezenti in comuniatatea ta, ai grija de nevoile lor intrebandu-i diverse, fa-i sa rada sau creeaza-le o emotie in jurul brandului tau.

Verificarea instrumentelor tehnice

Pentru a avea campanii cat mai bine optimizate si pentru a obtine rezultatele pe care ti le doresti, ai grija sa profiti de tot ceea ce iti ofera facebook &co: Pixel facebook, catalog feed, autentificare cu facebook, setarea audientelor in Business Manager, optimizarea bugetului, verifica domeniu, verifica GA, conversion api… si cam acestea imi vin in minte acum.

Acestea te ajuta sa ajungi la publicul tau, dar si sa urmaresti campania pentru a vedea daca a functionat sau nu.

Sfat: Apuca-te acum de ce planuiai sa faci saptamana viitoare. Btw, Black Friday in RO este pe 12 Noiembrie, deci mult timp nu mai ai la dispozitie.

Succes!

Daca ai intrebari, cu drag te ajut, aici, pe facebook sau pe email contact@oanamarina.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *