Spre sfârşitul anului toată lumea, indiferent care este domeniul în care activeză, face bilanţul anului 2017 şi un plan de bătaie pentru 2018.  Se pun pe foaie toate reuşitele şi greşelile făcute iar pe o altă foaie se trec cu încredere obiectivele pentru anul viitor.

Pentru cei care activează în minunatul domeniu al marketingului online, se anunţă un an foarte interesant, cu multe schimbări şi nenumărate oportunităţi!

Am citit de curând un articol care anunţa câteva trenduri din marketing online pentru anul 2018. Aşadar, mai jos las ceea ce mie mi s-a părut interesant şi important! Orice business care activează în online şi doreşte să obţină rezultate, trebuie să cunoască următoarele:

Optimizarea site-urilor, campaniilor, pentru dispozitive mobile. Este unul dintre cele mai importante lucruri de ştiut şi de ţinut cont. De ce? Din ce în ce mai mulţi utilizatori sunt online de pe dispozitive mobile, fie smartphone sau tabletă. Potrivit unui studiu realizat de Radicati, 50% din căutările pe internet sunt făcute de pe mobil, 80% din utilizatorii facebook sunt de pe mobil iar 90% din timpul petrecut pe un dispozitiv mobil este pe diverse aplicaţii.

Când vine vorba de căutările pe internet, Google are parte de 96% din căutările făcute de pe mobil, urmat de Yahoo cu 2% şi Bing cu 1%.

Aşadar, printre obiectivele la care deja te-ai gândit pentru anul viitor, îţi poţi trece şi optimizarea site-ului dar totodată te poţi gândi la o aplicaţie care să faciliteze accesul utilizatorilor la serviciile sau produsele tale.

 

Utilizarea inteligenţei artificiale. De la mesajele instant din site-uri, până la reclamele de tip PPC şi campanii de marketing cu ajutorul asistenţei virtuale (vezi SIRI) pentru căutările făcute vocal.

Introdu pe site-ul tău mesajele instant pentru a-i ghida şi a-i ajuta pe utilizatori în a face o achiziţie sau pentru a le oferi informaţiile de care aceştia au nevoie.

Calitatea conţinutului va face diferenţa în 2018. Deşi au trecut mai bine de 20 de ani de când Bill Gates spunea “Conţinutul va deveni regele internetului”, există persoane care subestimează puterea acestuia. Potrivit Smart Insights, calitatea conţinutului va deveni foarte importantă pentru o promovare de succes în online. Totuşi, doar 20% din utilizatori citesc până la capăt o pagina web sau conţinutul acesteia. Imaginile şi video-urile sunt mult mai plăcute decât textele. Aşadar, planul de bătaie pentru 2018 trebuie să conţină o strategie de conţinut care să faca diferenţa şi care să păstreze şi să convingă utilizatorii.

2018 va anunţa moartea bannerelor când vine vorba de campanii şi creşterea native advertising-ului. Hubspot prezintă un studiu care anunţă că 64% din utilizatorii de internet folosesc adblock pentru blocarea reclamelor ce apar pe diverse site-uri pe care aceştia intrăa şi navighează. Ba chiar renunţă la navigare din acest motiv. Însă, o altă formă de reclamă prinde aripi în 2018 şi anume native advertising. DWF ne spune că există şase categorii principale de native advertising. Acestea sunt:

  1. In Feed Ad Units – se refera la articolele de promovare publicate in acelasi format si locatie cu materialul editorial propriu site-ului. Articolele publicitare pot fi scrise fie de advertiser, fie de echipa editoriala a site-ului gazda.
  2. Search Ads – sunt reclamele contextuale, afisate deasura rezultatelor organice in motoarele de cautare. Spre exemplu, singurul indicator prin care Google mai diferentiaza astazi aceste anunturi (Adwords) de rezultatele organice este textul .
  3. Recommendation Widgets – Desi nu fac parte din continutul editorial al site-ului, aceste recomandari apar in mod nativ/ natural la finalul articolelor, sub forma unor recomandari de “articole relevante”, sau “articole recomandate”.
  4. Promoted Listings – Sunt intalnite cel mai frecvent pe site-uri de afiliere in e-commerce sau comparatoare de preturi si se caracterizeaza prin includerea preferentiala in lista de produse a unor itemi alesi in mod special.
  5. In-Ad (IAB Standard) – din ce in ce mai putin asociat in mod curent cu conceptul de “native advertising”. Este vorba despre clasicele bannere, insa avand un continut cat mai relevant pentru contextul in care sunt afisate.
  6. Custom / Can’t be Contained – alte tipuri de native advertising, ce nu se incadreaza in categoriile de mai sus.

Aşadar, dacă vreţi ca anul 2018 să fie unul benefic şi productiv din punct de vedere al activităţii în online, aveţi grijă să ţineţi cont de recomandările specialiştilor. Aveţi mare grijă la comunicarea către consumatorii voştri, respectaţi-le punctul de vedere şi încercaţi să le oferiţi suport cât de mult puteţi.

Vă doresc mult succes!

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *