Ţin şi acum minte câtă emoţie şi cât timp am petrecut atunci când am conceput primul newsletter din viaţa mea. Era vorba de un newsletter de vânzare cu produse promoţionale de vară. După primul brief primit, produse selectate şi imagini aşezate frumos cu ajutorul colegului de la grafică, şi multe, multe modificări, am dat SEND primului meu newsletter către o listă de abonaţi impresionant de mare.
Nu. Nu ştiam nimic despre email marketing. Nu ştiam cât de mult contează programul prin care trimiţi aceste informaţii, nu ştiam importanţa subiectului şi cât de mult influenţează culorilor folosite. Acum ştiu pentru că mi-a plăcut şi o dată cu fiecare modificare pe care trebuia să o fac, invăţam şi mai multe.
Un newsletter reprezintă, poate, cel mai eficient instrument online de loializare şi, dacă iei în calcul anumite sfaturi, s-ar putea să devină cel mai eficient instrument de vânzare pe care îl ai la dispoziţie. Este acel email pe care îl primim de la diverse companii anunţându-ne de eventuale reduceri, promoţii sau diverse ştiri din domeniul în care compania activează.
Cuvântul “newsletter” a devenit din ce în ce mai folosit şi întâlnit. Acesta, prin traducere, înseamnă “buletin informativ” şi reprezintă modalitatea prin care poţi trimite diverse informaţii unui segment de public important.
Aşadar, dacă vrei să-ţi încerci norocul cu acest instrument eficient, ar trebui, pentru început, să cunoşti următoarele sfaturi.
- În primul rând ai nevoie de o listă cu persoanele către care vrei să trimiţi aceste informaţii. Fie că sunt clienţi vechi, noi, posibili clienti sau abonaţi la newsletter-ul tău pe care încă nu l-ai trimis. Aceştia reprezintă publicul tău pentru ceea ce numim email marketing.
- Trebuie să faci abonament la un site care să te ajute în trimiterea acestor emailuri. Eu lucrez cu mailerlite.com şi www.mailchimp.com. Există şi un program din România pe care îl recomand. Este vorba despre www.mailmachine.ro. Costul diferă în funcţie de mărimea listei cu abonaţi către care vei trimite informaţiile.
- Stabileşte-ţi obiectivele şi planifică-ţi subiectele. Newsletterul poate fi general, informativ sau promotional. În funcţie de ceea ce îţi doreşti să obţii, va trebui să-ţi faci planul de atac.
- Testează! Dacă eşti la început şi nu-ţi cunoşti foarte bine publicul, testează zilele în care trimiţi, orele dar şi subiectele. Dacă te adresezi b2b trebuie să ştii că cele mai mari deschideri au loc între orele 07-17:00, în timpul programului la birou. E şi normal, dacă tu trimiţi emailul pe adresa de job. Dacă te adresezi consumatorului de rând, cele mai mari deschideri au loc dupa ora 16:00. Dar tu testează şi descoperă ce este mai potrivit pentru tine.
- Să nu faci risipă de timp. Aşa cum tu stergi multe email-uri pe care le primeşti, pentru că nu ţi se par importante, sau este prea multă informaţie neinteresantă, aşa vor face şi ceilalţi cu emailurile tale aşa că trimite newsletter doar atunci când ai ceva de spus.
De ce să foloseşti acest instrument de marketing?
- Este distribuit cu ajutorul poştei electronice. Nu ai nevoie de nimic altceva decât de un laptop şi un program.
- Poate fi distribuit global. Te poţi adresa oamenilor din lumea întreagă fără costuri suplimentare.
- Construirea unui newsletter poate dura chiar şi 20 de minute, depinde de complexitatea informaţiilor.
- Livrarea informaţiilor se întâmplă ACUM. Rezultatele pot fi vizibile tot ACUM.
- Costurile sunt foarte mici.
Dacă platformele de socializare te ajută să construieşti o comunitate în jurul business-ului tău, o campanie bună de email marketing te va ajuta să vinzi mai mult, mai bine, mai eficient şi în acelaşi timp îţi va fi de folos pentru a construi o relaţie cu publicul tău.
Dacă nu mai ai răbdare până la următorul articol despre #EmailMarketing, îmi poţi scrie pe contact@oanamarina.ro.
Succes!