Oana Marina

Natural born communicator & social media addicted

Social Media in 2019

Anul care tocmai a trecut ne-a demonstrat inca o data ca Social Media reprezinta un punct cheie in comunicarea brandurilor sau a persoanelor publice cu… publicul. A fost un an care a imbratisat campaniile online si le-a pus la loc de cinste. Nu pe toate, dar suficient de multe.

Conform raportului realizat de facebrands.ro, in 2019, 9.600.000 de romani, si-au facut cont pe facebook! Cum sa spui ca tu nu ai ce cauta pe facebook, daca ai un produs/serviciu de vanzare? Daca ai spus asta si inca o crezi cu tarie, afla ca te inseli amarnic. Cu o strategie de comunicare, bine pusa la punct, cu obiective definite si o echipa curajoasa, nu ai cum sa te bucuri de succes in Social Media.

Campanii de succes in Social Media

Pentru a te convinge, iata cateva exemple de branduri care au investit in campanii, continua sa o faca si nu degeaba.

#TraiascaCapraVecinului, un hashtag utilizat des pe retelele de socializare, a fost creat de echipa GMP+WEBSTYLER pentru PressOne si isi creste vizibilitatea, pe zi ce trece, inca din decembrie 2018. Am trecut aceasta campanie ca fiind una din 2019, pentru ca eu nu am facut un raport la inceput de an, dar si pentru ca este o campanie inca activa, care se bucura de un real succes. A fost creata cu scopul de a-i face pe romani sa fie atenti la sentimentele pe care le au asupra celor din jurul lor. Un studiu realizat, in cadrul campaniei, a aratat ca 4 din 5 romani sunt invidiosi.

Campania s-a bucurat de un real succes, in decembrie, in momentul in care doua branduri globale, precum KFC si McDonalds au decis sa faca parte din comunitatea #TraiascaCapraVecinului, declarandu-si, astfel, invidia pe care si-o poarta unul altuia. Dupa acest moment, din ce in ce mai multe branduri au luat parte la manifest.

Hashtagul #TraiascaCapraVecinului a avut un impact social imens reusind sa creasca notorietatea site-ului PressOne.ro.

Toma Corunt si ROM, o alta campanie vizibila in online, destul de controversata. Aceasta a facut parte din campania #NOUL_ROM, creata si implementata de McCann-Erickson. Si daca te intrebi vreodata ce inseamna rebranding, te poti documenta din ce au realizat oamenii acestia cu batonul de ciocolata ROM.

Revenind la Toma Corunt, care a reprezentat ironizarea candidatilor la alegerile prezidentiale, nu putini au fost aceia care au crezut ca Toma Corunt, este , intr-adevar, un candidat adevarat la prezidentiale. Acesta a primit mii de comentarii, share-uri si aprecieri pe pagina sa oficiala, aici. Astfel, ROM a primit, din nou, un val de aprecieri pentru creativitate, dar si notorietate. Chiar eu, dupa ce am vazut un videoclip cu #NoulRom, am mers la magazin, special sa-mi cumpar batonul de ciocolata.

Campaniile cu influenceri, o noua metoda de a ajunge la publicul dorit. Campaniile cu influenceri au luat amploare in 2019, si totul se datoreaza comunitatilor create de anumite persoane active in mediul online. Samsung Romania, este una din companiile care a decis ca anumite persoane publice, le poate aduce un plus de notorietate. Si asa s-a intamplat. Pentru a atrage cati mai mult urmaritori pe contul de Instagram, si-a creat o echipa de influenceri carora le-a oferit cele mai bune telefoane pentru a crea continut. Acum, Samsung Romania se bucura de 132K de urmaritori pe instagram, aici.

O alta campanie, care a avut succes, cu ajutorul influencerilor a fost cea a brandului About You. Pe 3 Octombrie, Cosmopolitan publica un articol in care scria ca About You este magazinul online de fashion cu cea mai rapida crestere din… Europa. Articolul este disponibil aici. Nu stiu exact cine e creat campania de lansare a magazinului online, insa eu consider ca s-au inspirat putin din campania celor de la BCR cand au lansat serviciul de internet banking, aka George. Multe dintre vedetele autohtone si influenceri, au postat o imagine cu sigla About You, fara a spune despre ce este vorba, astfel starnind curiozitate in randul oamenilor. Cand platforma a fost, oficial deschisa, s-a bucurat de sute de mii de accesari, devenind astfel, unul dintre cele mai vizibile magazine online de fashion.

Campanii au mai fost, acestea au fost singurele care mi-au ramas in minte. La fel mi se intampla si cu reclamele TV. Putine sunt cele care isi fac loc in mintea noastra. Cu siguranta sunt si branduri mici care au avut campanii de succes. Acolo este totul mult mai dificill, dar se poate.

Tie care campanie ti-a atras atentia, in 2019?



Leave a Reply

Your email address will not be published.

*
*
*