Daca vrei sa angajezi un social media manager, sau vrei sa stii daca esti potrivit pentru acest post, iti spun in articolul prezent 5 abilitati pe care trebuie sa le aiba un social media manager.
Un social media manager este persoana responsabila de vizibilitatea brandului pe retelele de social media si nu numai. Despre ce inseamna sa fii un social media manager si ce fac eu ca SMM am scris in acest articol.
5 Abilitati ale unui social media manager bun
Curiozitate. Omul care isi pune intrebari si care intreba in stanga/ in dreapta, care cauta raspunsuri, care are pofta de noutate, va avea intotdeauna o gandire creativa. E logic, cumva. Daca stai intr-un singur loc, daca nu citesti, daca ramai cu aceeasi informatie, daca nu cunosti alti oameni, alte domenii, te plafonezi. Daca nu ai un strop de curiozitate, nu prea ai cum sa faci parte din acest domeniu. Creativitatea se obtine, nu ne nastem cu ea, ci o “invatam” datorita tuturor experientelor pe care le avem de-a lungul vietii.
Un om de social media curios va vrea sa fie intotdeauna la curent cu noutatile din domeniu. Atat pe nisa brandului pentru care lucreaza, dar va fi la curent si cu informatii despre retelele de socializare astfel incat va sti ce si cum sa faca sa obtina rezultatele dorite.
Customer service. Toate brandurile prezente in online, mari, pun mare accent pe customer service. Au echipe care se ocupa doar de aceasta sectiune. Pana la urma, fericirea clientului este tot ce conteaza. Un social media manager va trebuie sa raspunda cu rabdare, intelepciune si cu informatiile potrivite, tuturor persoanelor care i se adreseaza. Trebuie sa stie, in primul rand, ca el este vocea brandului, si nu este vorba de el. Apoi, va trebui sa creeze cele mai bune raspunsuri, indiferent cat de agresiv este mesajul/comentariu/recenzia. De el depinde tipul de popularitate in online.
Aici poate intra si partea de community management. Tot el trebuie sa stie cum sa raspunda comentariilor, dar si sa puna cele mai bune intrebari astfel incat sa obtina activitate pe pagina.
Copywriting. Ce face un social media manager in cea mai mare parte a timpului? Gandeste postari, creaza strategii de content, planifica si …scrie. Clar, nu trebuie sa fii cel mai bun copywriting. Pentru asta exista ei, cei care fac doar asta si care o fac la cel mai inalt nivel. Dar si tu, social media manager, trebuie sa stii sa scrii un text care sa starneasca curizitatea si sa vanda. Sa descrii produsul/ serviciul brandului, sa-ti cunosti audienta si sa comunici pe limba lor.
Ca sa obtii rezultate bune in urma unei postari, e nevoie de text bun si fara un minim de cunostinte de copywriting iti va fi foarte dificil.
Design. Chiar eu am spus ca nu fac de toate, fiind social media manager, dar cu toate astea, intr-o stare de urgenta stiu sa fac o macheta, un cover de facebook, sa editez un video sau sa trimit catre grafician necesarul de grafica pe luna in curs.
Este important sa stii cat de bine functioneaza anumite culori, ce si cum sa folosesti in postarile tale, dar si informatii despre identitatea vizuala a brandului pentru care lucrezi.
Sa fii un bun strateg. Pentru a obtine rezultate, pentru a crea continut de calitate si potrivit audientei tale, in anumite momente cheie, trebuie sa ai viziune, sa gandesti strategic. In acelasi timp sa cunosti unelte de care te poti folosi in munca ta, dar si sa-ti creezi un stil anume.
Social media manager este persoana responsabila cu strategia continutului si nu numai. O data ce ti s-a comunicat informatii despre brand, dar si obiectivele acestuia, poti pune la punct urmatoarele actiuni care va vor ajuta la indeplinirea lor.
Acestea sunt doar 5 abilitati pe care trebuie sa le aiba un social media manager, dar lista este lunga. Toate aceste abilitati se pot dobandi, daca iti doresti. Exista foarte multe resurse online care te pot ajuta sa devii cel mai bun social media manager.